Friday, December 9, 2011

WHAT HAPPENED TO ME???

Menjelang tahun 2012, bertambah lagi umur aku... 28...hurm... rasa cam malu pulak nak isi apa2 borang dengan title "CIK" dengan umur 28....tp nak buat camne...jodoh x sampai lagi...

Bercakap tentang JODOH... aku xtau ape yg blaku kat diri aku skrg ni...aku xfaham...mungkin ini juga salah satu fasa yg dialami oleh semua wanita kat dunia ni..fasa peringkat umur di mana tak terasa nak kawen lagi...fasa di mana malas dah nak pikir pasal kawen ni...ade, adelaaa... xde, xdelaa....tapi soalan pasal kawen jugaklah yg akan kluar dari membe2 atau sedara2...bila ckp XDE LAGI, akan ade 2 jwpn yg akan kluar dari mulut diorang...

1) tipulaaa...
2) ko tu memilih sangat....

dan biasanya aku akan jawab dgn ayat yg buat diorg meluat n xnak tanya lagi dah...hahaha... aku jawab, " PEMPUAN CUN ZAMAN SEKARANG MEMANG KAWEN LAMBAT..."
ahahahhaa...tp nk kena tukar jawapan dah tahun depan ni....
.
..
...
Pikir punya pikir punya pikir,last2 aku dapat satu jwpn yg aku rasa agak best yg akan buat wartawan2 sukarela tu malas nak tanya dah... "JODOH TU KAN RAHSIA ALLAH..." hehehe...amacam??? best x jawapan tu (^____^)

Adakah fasa yg aku lalui ni NORMAL bg mana2 wanita? Fasa XDE MOOD NAK KAWEN...harap2 aku masih normal lagi....huhu

Thursday, September 29, 2011

WEDDING...WEDDING...WEDDING....

Lamanya xupdate blog...hurm...

Uwaarghh...ramainya membe kawen cuti hujung tahun ni...poning pale, xtau nak gi mana satu....hadooiii...

12 hb 11 - syida ( konfom xleh g, kena bwk budak gi rombongan)
20 hb 11 - Esah ( BANTING)

24 - 27 hb 11 - HOLIDAY

3 hb 12 - zue ( BANTING ) , nad (PONTIAN) --> nak g mane satu ni weh?????

yang lain2 xtau lagi...lom masuk list lagi nih....

Thursday, December 30, 2010

What Should I do

What Should I do...




hurm...

Friday, July 31, 2009

aduhai lelaki yang bergelar SUAMI...

Mat tidak pernah membantu isterinya membuat kerja-kerja rumah. Malah dia sering bersungut sendirian kerana telah merasa bosan setiap hari pergi kerja,sedangkan Nab isterinya hanya tinggal di rumah.
Kalau boleh, dia mahu isterinya tahu betapa penat dan letihnya dia bekerja setiap hari.

Satu malam..
Mat berdoa,"Ya Tuhanku. Aku mahu supaya isteri aku tahubetapa letihnya aku bekerja setiap hari. Tolonglahya Tuhan, tukarkanlah aku dan isteriku. Biar aku yang menjadi isteri untuk sehari sahaja supayadia pula dapat merasakan betapa letihnya aku bekerja. Biar aku pula yang berehat di rumah"

Tuhan Yang Maha Mengetahui telah mengkabulkan permintaan Mat.
  1. Pagi besoknya, ia bangun dari tidur, dan pastinya sebagai seorang isteri. Bangun saja dari tidur, dia bergegas ke dapur menyediakan sarapan untuk suami dan anak-anak.
  2. Pastu bangunkan anak-anak dan melayan mereka bersarapan.
  3. Pastu panaskan enjin kereta dan hantar anak-anak kesekolah.
  4. Balik dari sekolah terus ke pasar untuk membeli ikan dan keperluan dapur yang lain.
  5. kemudian kutip kain busuk untuk dicucisehingga selesai dan dijemur.
  6. Pastu baru mula memasak untuk lunch. Selesai masak, jam dah pukul 12.45 tengahari.
  7. Terpaksa pula bergegas ambil anak dari sekolah.
  8. Selesai ambil anak, beri pula mereka makan pastu kemas rumah.
  9. kemudian angkat kain di jemuran, dilipat dan disusun dalam almari. Bergegas pula tunaikan Zohor sebelum tertinggal. Selesai salam, azan Asar kedengaran. Selesaikan solat Asar sebelum menyambung kerja yang belum siap.
  10. Belum sempat rehat, terpaksa pula balik ke dapur untuk menyiapkan makan malam.
  11. Lepas Maghrib, terpaksa layan suami dan anak-anak makan, pastu cuci pinggan mangkuk, pastu uruskan supaya anak-anak masuk tidur..dan macam-macam lg. Dekat pukul 11.00 malam barulah semua kerja selesai.
  12. Opps.... belum boleh rehat rupanya. Suami juga mahukan layanan. Berdosa isteri kalau tak melayani kemahuan suami. Tambahan pulak malam ni malam Jumaat. Maka suami dilayani dengan sewajarnya sehinggalah dia terkulai dan langsung tertidur. Setelah terjaga sebelum dinihari,

Mat segera bangun dan berdoa semula,"Ya Tuhanku. Barulah kini aku tahu.... Aku dah tak sanggup lagi jadi isteri. Aku keluar bekerja seharian pun tak penat macam ni. Ada juga masa berehat, minum kopi dan berbual dengan kawan-kawan. Tolonglah kembalikan aku sebagai suami semula. Tobat aku tak sanggup dah jadi isteri. Salah sangkaanku selama ini bahawa kerja-kerja isteriku di rumah begitu mudah. Biarlah isteriku terus di rumah dan aku keluar bekerja"

Sekonyong-konyong Mat terdengar satu suara ghaib berkata,"Wahai Mat,kamu belum boleh kembali menjadi suami sebab persetubuhanmu malam tadi telah menjadi benih. Kamu kenalah tunggu 9 bulan 10 hari lagi untuk melahirkan anak sebelum kamu
dapat menjadi suami kembali...."

Whatttt???... 9 bulan 10 hari??? .....Beranaaak???.......Waaaaaa.. tak nak,
tak nak, tak naaaaaaakkkk.....!!!

"Bang, bang..... apasal niii.....??"

Sergah satu suara disisinya. Mat melompat bangun dari katilnya dan terus
memegang isterinya sambil bertanya,"Nab, Nab yang jadi suami atau abang yang jadi suami???

"Laaaaa... tebiat apa pulak abang ni. Kan Nab nie pompuan. Tentulah abang
yang jadi suami..... Apa punya lawak pagi-pagi buta ni....."

Hari tu Mat mengambil cuti emergency dan sehari suntuk membantu isterinya
membuat kerja-kerja rumah..... Hinggakan seluar kecik dan baju kecik Nab pun habis
Mat kutip basuh... Nab terkedu beghok, terlopong dan jadi bisu seharian melihat gelagat suaminya.........

Moral Value : Isteri perlu disayangi dan lindungi kerana ia adalah
anugerah Tuhan yang tidak ternilai..
so orang suami2 di luar sane mahupun di dalam sini..hargai la isteri anda..

Sila jawab soalan dibawah.
1) Apakah tajuk yang sesuai untuk entri di atas.
2) Sila berikan moral values yang anda dapat daripada entri di atas.Ayat hendaklah dibuat mengikut kekreatifan sendiri.

Thursday, April 9, 2009

When math couple in LOVE...



My Dear SweetHeart,


Yesterday, I was passing by your rectangular house in trigonometric lane.


There I saw you with our cute circular face,conical nose and spherical eyes, standing in your triangular garden. Before seeing you my heart was a null set, but when a vector of magnitude (likeness) from your eyes at a deviation of theta radians made a tangent to my heart, it differentiated.



My love for you is a quadratic equation with real roots, which only you can solve by making good binary relation with me.


The cosine of my love for you extends to infinity.


I promise that I should not resolve you into partial functions but if I do so, you can integrate me by applying the limits from zero to infinity. You are as essential to me as an element to a set.


The geometry of my life revolves around your acute personality. My love, if you do not meet me at parabola restaurant on date 10 at sunset, when the sun is making an angle of 160 degrees, my heart would be like a solved polynomial of degree 10. With love from your higher order derivatives of maxima and minima, of an unknown function.


Truly Yours

Tuesday, March 10, 2009

Ada apa dengan letter "M" ???

Open tag from K.izyan...Lantas tangan ini pn menggatal nk wat gak..huhu...

Rules: It's harder than it looks! Copy to your own note, erase my answers, enter yours, and tag twenty people.Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real...nothing made up!

1. What is your name ~ Mas Izwatu Solehah Miswan
2. A four Letter Word ~ miss
3. A boy's Name ~ M.D - haha...boy's ker...
4. A girl's Name ~ mastura...
5. An occupation ~ mandur...
6. A colour ~ maroon
7. Something you'll wear ~ maxi
9. A food ~ mihun tomyam
10. Something found in the bathroom ~ minyak
11. A place ~ midvalley
12. A reason for being late ~ makan dulu...lapau!
13. Something you'd shout ~ malaslaaa....
14. A movie title ~ mr. cinderella
15. Something you drink ~ milo O ice (terpaksa jer...sbb xsuker minum susu)
16. A musical/band group ~ meet uncle hussein (mintak maapla...aku xminat pn...)
17. An animal ~ monkey
18. A street name ~ Jln Mahang
19. A type of car ~ myVi
20. The title of a song ~ matahari.

~no 8 hilg tanpa dikesan...

Sape2 mau buat jugak..silakan..=)

Saturday, March 7, 2009

Andai ku tahu...